אסטרולוגיה סינית וארבעת עמודי גורל- תיאוריה - חלק 2
המאמר הזה הוא המשך למאמר - אסטרולוגיה סינית וארבעת עמודי גורל - חלק 1
הטבלה הראשונה מתייחסת אל נקודת המוצא של האלמנט הראשי( גזע היום). ההתייחסות שלי עדיין עוקבת דרך אותה דוגמא של אישה שנולדה בתאריך 24.3.1982 בשעה 15:55
המפה הראשית בארבעת עמודי הגורל וצירופי הגזעים והענפים עפ"י תאריך הלידה נראים כך:


במאמר זה אתמקד באפשרויות הניתוח והאבחון של הנתונים מתוך מפת הלידה, אך תחילה אוסיף כמה פרמטרים חשובים להבנה מעמיקה של השיטה.
“אלים וכוכבים” הוא מונח המתאר איכות פעולה או נטייה אנרגטית הנגזרת מצירופי ענפים או מצירופים בין גזעים וענפים מסוימים. אינטראקציות אלו מייצרות איכות צ’י ייחודית, אשר מתורגמת לדפוסי פעולה, אופי, או השפעה מסוימת בחייו של האדם. כל הפרמטרים הללו מבטאים השפעות חיצוניות , כלומר, תנועת הצ’י הקוסמית שאינה תלויה באדם, אך פועלת עליו ועל האלמנטים המולדים שלו.
חלק מצירופים אלה מבוססים על מערכות היחסים בין הענפים, כפי שפורט בהרחבה במאמר על הקומבינציות של 12 הענפים [כאן].
נקודת המוצא הראשונית לניתוח היא תמיד האלמנט הראשי - גזע היום. במקרה שלנו: S3 – אש יאנג, שהוא גם הציר המרכזי של “העצמי”.

כדי שפעולה של “כוכב” מסוים תהיה רלוונטית, יש לוודא שהענפים או הצירופים הקשורים אליו מופיעים במפה האישית, בטבלת 10 השנים (10 Years Luck), או במידע המתווסף משנה סינית מסוימת (כמו 2017 שנת תרנגול, B10), חודש מסוים, או יום מסוים.
להלן מספר דוגמאות למיקומי כוכבים במפת הדוגמה שלנו:
כוכב אצילי: ענפים B12 (חזיר) ו-B10 (תרנגול) מייצגים תמיכה ועזרה מחברים וסביבה. לא מופיעים אצל האישה הזו.
כוכב רומנטיקה: ענף B3 (נמר) מייצג כריזמה, משיכה ותשומת לב חיצונית. מופיע בין גיל 6-15, ולכן השפיע רק בתקופה זו.
כוכב אקדמי: ענף B9 (קוף) מייצג למידה, העמקה וידע. מופיע בעמודת השעה – מצביע על אוטודידקטיות ועניין מתמשך בלמידה.
כוכב שפע: ענף B6 (נחש) מייצג הזדמנויות לשפע חומרי. לא מופיע במפתה.
כוכב חרב: ענף B7 (סוס) מייצג נטייה לדיסהרמוניה גופנית או חולי. מופיע בעמודת היום – מצביע על רגישות בריאותית מתמשכת.
כרכרת זהב: ענף B8 (כבש) מייצג סטטוס, השפעה, הצלחה ציבורית. לא מופיע.
בחלק הבא של המאמר, נעמיק בצירופי ענפים נוספים, תוך התייחסות לענף היום B7 (סוס) כנקודת מוצא, ונבחן את היחסים שהוא מקיים עם ענפים נוספים, הן במפת הלידה והן במחזורי הזמן של האדם.

צירופי גזעים
צירופי גזעים הם נושא משמעותי במיוחד, שכן גם לגזעים – כמו לענפים – יש פוטנציאל ליצור קומבינציות שמולידות צ’י חדש. אלו צירופים של אלמנטים שמזינים זה את זה, מתמירים זה את זה, או יוצרים איכות משולבת בעלת השפעה על מהלך החיים.
במפת הלידה של האישה שבדוגמה, קיימת יצירת צ’י מים משמעותית, המתקבלת מצירוף הגזעים בין גזע היום לגזע עמודת השעה. תוצאה זו משמעותית משום שהיא מצביעה על נוכחות עקבית של צ’י מים בכל ארבעת העמודות, עם חיזוק בולט במיוחד בתקופת העשור שבין גיל 16–25, שבו מופיעים גזעים וענפים מחזקים של מים. כל זאת כאשר האלמנט הראשי שלה הוא אש יאנג – כך שהשפעת המים יוצרת ניגוד מתמשך שיש לו ביטויים רגשיים, בריאותיים והתפתחותיים, כפי שתוארו בניתוח הקליני במאמר הקודם.
בעתיד, בעשור 46-55, מופיע צירוף נוסף בין הגזעים S5-S10 שיוצר צ’י של אש, עם גזע החודש.
אחרי הצבת כל הפרמטרים מפת ארבעת עמודי הגורל תראה כך:


ניתוח ראשוני – נקודת המוצא היא תמיד האלמנט הראשי
בכל קריאה של מפת ארבעת עמודי הגורל, האלמנט הראשי (גזע היום) הוא נקודת המוצא והבסיס לכל פרשנות. כל פרמטר, השפעה, תנועה או קומבינציה מתפרשים ביחס אליו.
במקרה הנוכחי, האלמנט הראשי הוא S3 אש יאנג.
משאבים – ההזנה והחוליה החסרה
בהסתכלות ראשונית על מפת הלידה, ניתן להבחין כי אלמנט האש מופיע בכמות גבוהה יחסית אך זהו נתון שעלול להטעות. הכמות אינה מעידה על איכות, ובפרט ההזנה של האלמנט הראשי לוקה בחסר ואף פועלת במעגל הרס.
על פי חוקי חמשת האלמנטים, עץ מזין אש. כלומר, עץ הוא “האם” של אש. כאשר העץ חלש, חסר, או נעדר , האש נשארת יתומה ממשאבים. גרוע מכך, כאשר האש חזקה ועץ חלש נוצר מעגל הרס הפוך שבו הבן (האש) מכלה את אמו (העץ), דבר שמחליש עוד יותר את המשאבים.
חוסר המשאבים הזה אינו רק עובדה טכנית אלא מפתח להבנת דפוסים תודעתיים ורגשיים עמוקים. עבור אש יאנג, עץ הוא מקור הדחף, החזון, וההתלהבות. בהיעדרו, עלולות להופיע שלוש תגובות אפשריות:

מצב ראשון: מאמץ יתר
האדם משקיע מאמץ גדול מדי כדי לגייס את העץ החסר, לעורר בתוכו דחף, להלהיב את עצמו. זוהי אש מתאמצת, שחיה על הייפ, דרמה, עודף אקטיביות אך מאחורי הקלעים מותשת, כי אלמנט האש אינו בנוי למאמץ ממושך.
מצב שני: כמיהה לא ממומשת
האדם כמהה לאיכויות של האש – קשרים, אהבה, ביטוי, השפעה אך מרגיש שאין לו את האנרגיה להניע את עצמו. זו אש כבויה, שנראית לעיתים ככבויה גם אם הנתונים מראים אחרת. יש רעב פנימי לחיות – אך מעט מדי דלק פנימי.
מצב שלישי: התמכרות רגשית או תודעתית
כאשר הדחף לחיות את האש גובר אך הכלים חסרים – האדם פונה למקורות חיצוניים של תדלוק. זה יכול להיות דרך התמכרות (לרגשות, אנשים, חומרים, רעיונות) או דרך חיפוש מתמיד אחרי ריגושים. לאחר התלהבות רגעית באה התרוקנות. זוהי אש ללא שורש.
אדם בעל אלמנט אש יאנג ראשי אך ללא משאבים תומכים מעץ, הוא אדם שמחפש את ההתלהבות והביטוי הרגשי, אך נע בין שחיקה לכמיהה. אי אפשר לייחס לו תכונות “קלאסיות” של אש יאנג (שמחת חיים, רגשנות, התלהבות, פתיחות, יוזמה) מבלי לסייג ולחדד.
במילים פשוטות: היא אולי שייכת לאש יאנג אבל לא חיה אותה במלואה. במקום חום מתפשט יש רצון לחום; במקום שמחה טבעית – יש רצון לשמוח. ולכן, כל תיאור שלה חייב להיות תואם למציאות של אש שמבקשת להידלק, לא כזו שמאירה באופן טבעי.
עמודות העשורים - אנרגיה מצטרפת ומשפיעה
הפתרונות המעשיים ביותר למצבים של חוסר משאבים כמו חסר באלמנט עץ במקרה הזה מגיעים לא פעם מתוך עמודות העשורים (10 Years Luck). עמודות אלה מייצגות את האנרגיה החיצונית, המצטרפת למפת הלידה הבסיסית, ומשפיעה עליה בעוצמה למשך עשור שלם. הן מפעילות ומטות את יחסי הכוחות בין האלמנטים, היין והיאנג, ויחסי הגזעים והענפים במפה.
למשל, בין גיל 6-15 נכנסה אנרגיה של S9 מים יאנג עם B3 נמר (עץ יאנג). תקופה זו הביאה עמה נוכחות מובהקת של אלמנט עץ, אשר הזין את האלמנט הראשי (אש יאנג) בצורה ישירה. ניתן לשער שבשנים אלו הייתה תחושת נמרצות, חיוניות, חיבור לרצון פנימי, יוזמה והתלהבות טבעית, גם אם לא במודע.
אולם, בכל העשורים שלאחר מכן – אין הופעה של אלמנט עץ, לא בגזעים ולא בענפים. כלומר, מאז גיל 16 ועד היום האדם פועל בתוך מציאות נטולת עץ, ללא תמיכה חיצונית לאלמנט הראשי, ובתוך חוויית חסר שהופכת לאורך זמן למבנה תודעתי עמוק.
משמעות הקלינית של חוסר באלמנט עץ
במונחים של רפואה סינית, ניתן לומר תיאורטית כי חיזוק אלמנט העץ יידרש לאורך כל חייה. אך זו קביעה שטחית. האתגר הוא לא רק בחיזוק טכני של אלמנט מסוים, אלא בהבנת המערכת כולה:
מהי איכות הקשר של האדם לאלמנט עץ?
באיזה ערוץ הוא מנסה לפצות על חסרונו?
האם דרך התמכרויות? דפוסים? נטייה לביקורת או דחייה של רצון?
האם העץ מוחלף באש מתלהבת יתר על המידה, או באדמה שומרת-שגרה?
לכן, יש לחקור את הדרכים שבהן המטופל עוקף את החסר, ולברר דרך אילו טקסים, הרגלים או דפוסים הוא שומר על יציבות תוך חסר בתנועה פנימית.
מפה חזקה - התפתחות כבסיס לריפוי
במקרה ההפוך, שבו האלמנט הראשי חזק, מזין ומוזן, ואינו מותקף על ידי אלמנט אחר אפשר להגדיר את המפה כ”מפה חזקה”. במפה כזו ניתן לגשת לחיזוק או פיזור של אלמנטים אחרים ביתר חופש, מתוך הבנה שהאדם פועל מתוך שפע פנימי ולא מתוך הישרדות.
התפתחות, במובן זה, היא האינדיקציה המרכזית לכך שמתקיים תהליך חי. גם כאשר יש קושי כל עוד מתרחשת תנועה יש ריפוי. לעומת זאת, כאשר יש עמידה במקום, חזרתיות, קיפאון וחוסר התקדמות זוהי אינדיקציה לעימדון מערכתי.
דיקור סיני כאמצעי מיישם
רפואה סינית, ובמיוחד דיקור סיני, נועדה לפתוח, לשחרר, לחזק, לווסת ולהחזיר את התנועה למרחבים תקועים. אך השלב המעשי הזה אינו נפרד מתהליך ההבנה והאסטרטגיה. יש להבין את המפה האנרגטית של האדם, את הדינמיקה של חמשת האלמנטים, ואת מערכת היחסים הפנימית שלו עם עצמו ועם סביבתו ורק אז לגשת לדיקור, מתוך ראייה כוללת.
כוח (Power) - ביטוי של מעגל הבקרה על האלמנט הראשי
במפתה של האישה, מערכת היחסים בין אלמנט המים לבין אלמנט האש מייצגת את ציר הכוח. עבור מי שגזע היום שלה הוא אש יאנג (S3), אלמנט המים נחשב לאלמנט הכוח (Power) זהו האלמנט שבא לבקר את האלמנט הראשי דרך מעגל הבקרה. אך בניגוד לרעיון הקלאסי של איזון, כאן מתרחש תהליך של העלבה: האש, החזקה מדי, מחלישה את המים שאמורים לאזן אותה.
ולמרות זאת, אי אפשר להתעלם מכך שבכל אחת מארבע עמודות הגורל שלה מופיע או גזע מים או גזע אש. בגזעי השנה והחודש (S9–S10) מופיע אלמנט מים, וביום ובשעה , אש יאנג (S3). אש יאנג גם יוצרת מים. כלומר, למרות היחלשותו, אלמנט המים נוכח בכל העמודות מה שמצביע על כך שהוא לא רק מושא למאבק פנימי אלא גם “שיעור חיים” משמעותי, מרחב של עבודה פנימית.


ההקשרים עמוקים: עמודת השנה היא מראה חברתית וייצוג של הדמות החיצונית, עמודת החודש מייצגת את ההורים והחינוך, ושם שוכן הגזע S10 מים יין. לכן, גם אם מבחינת כמות המים נוכחותו מופחתת ביחס לאש, הוא מקבל מקום רגשי, תודעתי וחברתי בולט.
העשורים של חייה מחזקים מגמה זו: בין גיל 16 ל-45 מופיעים שני עשורים רצופים שבהם הענף הוא מים כלומר, לאורך כמעט 30 שנה יש נוכחות מים רציפה ברובד הפרקטי, לא רק העקרוני. זו אנרגיה שמביאה עימה הזדמנויות, מחשבה, חלום ורצון גם אם אינם מיושמים בפועל.
מהי משמעות הדינמיקה מים-אש עבורה?
יחסי מים ואש הם יחסי ניגודים משלימים. המים מייצגים את הפוטנציאל, החזון, הדמיון, האפשרויות הלא מוגדרות. האש מייצגת את הביטוי, ההתגלמות, ההתרחשות, הפעולה. כל פרח (אש) נובע מזרע (מים), אך לא כל זרע הופך לפרח. כלומר, לא כל רעיון אמור להתממש ולכן, בטבע, היחס הרצוי הוא שיהיו יותר מים מאש. בעולם האנושי, פירוש הדבר הוא שביטוי רגשי צריך לנבוע מתוך תודעה, הבשלה ורוחב-נפש.
במפתה של האישה הזו, המצב הפוך: האש שולטת, המים נחלשים. האש אינה מבוקרת, והתוצאה היא מערכת רגשית המועדת לטלטלות, דרמות, חוסר שקט פנימי ודפוסי חרדה. זוהי תגובה נפשית שנובעת מיחס לא מאוזן בין רצון לביטוי רגשי (אש) לבין יכולת להכיל ולווסת את הרגש (מים).
עם זאת, כאמור, אלמנט המים מופיע בכל אחת מהעמודות, ולכן אי אפשר להמעיט בערכו. הוא חלק בלתי נפרד מהאישיות שלה, אם כי לעיתים הוא מתפקד יותר כ”צל” – כמנגנון רציונלי, מאורגן, מופנם, שמבקש שליטה, סדר ומובחנות. במילים אחרות היא מנסה לפתח מים דווקא משום שהם חסרים, וכך נוצר מאמץ כפול: מצד אחד אש בלתי נשלטת, מצד שני מים ככוח מאזֵן לא מושג.
שלושה מצבים מובחנים שעולים מהדינמיקה הזו:
1. חוסר בעץ = חוסר במשאבים להזין את האש. זהו השורש. האש לא מקבלת תדלוק טבעי ולכן יוצרת מנגנון פיצוי דרך גירויים חיצוניים, פנטזיות, התנהגויות מתמכרות, או דפוסי חשיבה שמזינים אותה מלאכותית.
2. עודף אש מול מים חלשים = חוסר שקט רגשי מול צורך ברציונליזציה. נטייה לדרמטיזציה, רגישות גבוהה, תנודות חדות במצבי רוח, הצפה רגשית שמלווה בביקורת עצמית גבוהה.
3. המאמץ לבנות מים = נתיב של עבודה אישית. לאורך השנים במיוחד בעשורים עם ענף מים , היא מפתחת את אלמנט המים שלה מתוך מודעות (גם אם לא מודעת לשפת האלמנטים). הרבה מן הכוחות שלה מושקעים בשאיפה לוויסות, איזון, ולפיתוח תכונות מים (למידה, סדר, שקט פנימי, הבנה עמוקה).
אך חשוב לזכור: פעמים רבות, כשיש חוסר בעץ המאמץ מופנה דווקא למים, מתוך תחושה אינטואיטיבית שדרך המים אפשר לבנות את העץ. זהו פתרון עקיף, שנכון לפעמים, אך אם הוא לא מבוקר, הוא גם עלול לייצר עומס, עייפות וחוסר התממשות.
סיכום:
במהותה, היא אישה עם אלמנט אש יאנג משמעותי עם פוטנציאל להנהגה רגשית, חמימות, השפעה וחיוניות חברתית. אך בפועל, היא חיה תחת מגבלות רגשיות ורציונליות שמרסנות את הביטוי הטבעי הזה. ייתכן שבחייה היא מזדהה יותר עם תכונות מים – שקט, עיבוד פנימי, רציונליות בעיקר משום שזהו הפרויקט המרכזי שהיא עסוקה בו כל חייה: בניית מים, בניית עץ, ובתוך זה חיפוש של אש יציבה ואמיתית.
המצב הזה אינו כשל אלא מפת התפתחות ברורה, עם כיווני עבודה מדויקים ויכולת ריפוי עמוקה.
ביטוי
במפת ארבעת עמודי הגורל, מושג הביטוי מוגדר דרך האלמנט שאליו מזין האלמנט הראשי זהו ה”בן” שלו. עבור מי שאלמנט הליבה שלה הוא אש יאנג (S3), הביטוי מופיע דרך אלמנט האדמה, שאליו נעה האש על פי מעגל ההזנה. זוהי תנועה טבעית האש יוצרת את האדמה אך רק בתנאי שהיחס בין הכוחות נכון.

באופן אידיאלי, אלמנט האש אמור להיות חזק מאלמנט האדמה אך לא באופן קיצוני עד פי 2. במפה שלה, האש דומיננטית מאוד והאדמה חלשה יחסית, כך שהאש מצמצמת את אפשרות הביטוי שלה דרך האדמה. כלומר, הפוטנציאל הביטויי שלה היכולת לייצר תוצאה, ליישם, לקרקע נפגע.
מהו ביטוי עבור אש יאנג?
ביטוי, בהקשר זה, הוא היכולת להפוך רגש לפעולה, חום לאדמה, אהבה למסגרת. האש, בהיותה עוצמה רגשית אינטואיטיבית, נוטה לחפש חיבור, מגע, שמחה, דרמה. אבל היא חסרה יציבות. כשהיא מקבלת קרקע, אדמה היא יכולה להפוך לקשר ממושך, משפחה, שייכות, ארגון, יצירה מעשית. האדמה היא זו שמסוגלת להכיל את האש, להאט אותה, לארגן אותה למסלול ברור.
אך כאשר אלמנט האש אינו מוזן (אין עץ) והאדמה חלשה הביטוי הופך לנטל. במקום חיבור יש עייפות. במקום יישום יש תסכול. וכך, במקרה שלה, האחריות הרגשית נתפסת כמכבידה. היא נרתעת ממחויבות, מחוויה מתמשכת, מהצורך להעניק לאחר לאורך זמן. כל מסגרת מחייבת (זוגיות, הורות, שותפות מקצועית) נחווית ככובלת ומערערת את החופש הפנימי.
האש מתפזרת – חיפוש אחרי מימוש רגעי
במפתה, ניכר שהאש מתוחזקת לא מתוך זרימה טבעית, אלא מתוך צורך קיומי: אין לה עץ שיזין אותה ולכן היא “מתודלקת” מבחוץ רעיונות, פנטזיות, דימויים, צורך בסיפוק רגשי מיידי. האדמה קרי הביטוי נתפסת בעיניה כעומס, לא כפתרון.
זה מתבטא בקושי אמיתי לקחת אחריות רגשית לאורך זמן. היא עשויה לתפקד טוב מאוד בתוך אינטראקציות קצרות, חוויות נקודתיות, או קשרים רגשיים שאינם מחייבים. אך ככל שמעמיקים הקושי מתגלה. שם היא עלולה לחוות עייפות, שחיקה רגשית, דרמה, תחושת תקיעות או צורך בבריחה.
הכניסה לעשורים של אדמה – שינוי עמוק בגישה
בעוד כחצי שנה היא נכנסת לעשור 36-45 המאופיין ב-S6 אדמה יין ו-B12 חזיר. אחריו יגיע עשור 46-55 עם S5 אדמה יאנג ו-B11 כלב. אלו עשורים שמביאים איתם חיזוק משמעותי לאלמנט האדמה ולמעשה, מאפשרים לראשונה בחייה תנועה פנימית הפוכה: מן החוץ פנימה, אל היכולת להיאחז, להכיל ולהתמסר.
המשמעות הקלינית-תודעתית של שני העשורים האלה היא נסיגה של הצורך התמידי באש ורגש, לטובת קצב פנימי איטי, שקט יותר, קרקוע. ייתכן שנראה בשנים הללו שינוי גישה ביחס לזוגיות, משפחה, ילדים – לא מתוך לחץ אלא מתוך בשלות. האדמה מספקת לה אפשרות חדשה: לא רק להכיל את האחר, אלא להתייצב בתוכה, להתכנס, להתמיד, לבנות משהו שורשי.
אם עד כה היא הרגישה שמשפחה באה “על חשבונה”, ושאחריות מרוקנת אותה – צפוי שינוי. לא מהפך חיצוני, אלא תנועה תודעתית פנימית מהצורך להתרגש כל הזמן אל האפשרות להתמסר למה שכבר יש.
שפע
עבורה, כאלמנט אש יאנג, ביטוי השפע בא לידי ביטוי דרך אלמנט המתכת, האלמנט שנמצא מולה במעגל הבקרה. רבים רואים באלמנט הזה את “האלמנט הנשלט” ומכאן גם את הזווית המסורתית שבה גבר רואה את בת זוגו, או ביטוי לשפע במובנים של כסף, שליטה וצבירת נכסים. אולם אני רואה זאת אחרת בתכלית: שפע, במובנו העמוק, הוא תחושת הברכה וההכרה שהאדם חווה כאשר הוא מהלך בנתיבו האותנטי, ופועל מתוך הלימה פנימית ללא תלות בתוצאה חומרית.

השפע הוא הקוטב הפנימי של האדם – המקום שבו הוא מתבטא בצורה מלאה, בהרמוניה עם התנועה הרחבה של הצ’י. אצל אישה זו, ביטוי השפע קשור לערכים של מתכת: חוקים, יושר, ניקיון פנימי, סדר, גבולות, הפרדה של עיקר מטפל, ויכולת לתרגם רגש למבנה.
אלא שבמפתה, אלמנט המתכת חלש מאוד ביחס לאש, ואף מותקף על ידי כמה אלמנטים בראש ובראשונה האש עצמה, אך גם המים והעץ. לכן ביטוי השפע אצלה נותר חלש – לא בגלל חוסר רצון או חוסר יכולת, אלא מפני שהמתכת עצמה אינה מחזיקה מעמד במבנה האנרגטי שלה לאורך זמן.
עמודת השעה המייצגת את דרך הפעולה בפועל כוללת את ענף הקוף (B9), מייצג של מתכת יאנג. גם בעשורים 16-25 ו-26-35 הופיעו גזעים של מתכת. משמע, הייתה תקופה שבה הייתה נוכחות מתכתית גבוהה יחסית אך כאמור, היא לא זכתה לתמיכה ממבנה המפה הכולל, ונשחקה בלחץ הפנימי-רגשי.
אף על פי שאלמנט המתכת אינו דומיננטי בפועל, עצם נוכחותו בעמודת השעה מציינת שאותה אישה שואפת או לפחות שואפה בעבר לבטא דימוי של סדר, ריכוז, משמעת, היגיון. בפועל, זהו דימוי בלבד. מאחורי החזות יש סערות רגשיות, דרמות תכופות ודפוס רגשי נמרץ שהוא תולדה ישירה של האלמנטים החזקים יותר במפה.
כפי שציינתי בפרק על “כח” היא מזדהה עמוקות עם אלמנט המים, מתוך ניסיון לבנות לעצמה בסיס שיאפשר חיזוק עקיף של אלמנט העץ (שהוא המשאב של האש, האלמנט הראשי שלה). מאחר שמתכת היא המשאב של מים, נוצרת כאן אשליה פנימית כאילו בניית אלמנט מים תביא לבניית מתכת. אך בפועל, המתכת נותרת חלשה והפער בין הזהות הנתפסת לבין הביטוי הממשי הולך ומתרחב.
ההרחבה על כך תופיע בחלק השלישי של המאמר:
אסטרולוגיה סינית וארבעת עמודי גורל – תיאוריה חלק 3 - לחברי האתר