top of page

שנת הנחש 2025

תמונת הסופר/ת: רן בן-אלירן בן-אלי

בסוף החודש ב 29.1.25 תחל שנת הנחש (לוח ירחי) בסין. מאות מיליונים יחגגו ברחובות סין, צופים במופעים פירוטכניים מהממים ושומטי לסתות על מנת להשכיח מהלב את העובדה שהם לא בני חורין. המתיקות בשעבוד תופיע בצורה של מופעים עוצרי נשימה, זיקוקים, ונאום לאומה של המנהיג העליון. שבעה ימי חופשה בהם סין נעצרת מבחינה מסחרית הם הסימן לתחילת ״המרוץ הגדול אל החופש״ שבו הסינים נעים בהמוניהם בכל כלי תחבורה אפשרי ודוחסים את תחושת החופש, החירות והאחדות לשבוע קצר שמאפשר  להם לטייל ולהתאחד עם המשפחות בכפרים ובערים מרוחקות. שבוע חלומי זה הוא הפוגה רגעית מעבודה ממושכת 

במפעל או בסדנת יזע כלשהיא על מנת לייצר עוד משהו שיניע את כלכלת המדינה, במרדף האינסופי אחר תשואות. זו ההזדמנות לחוות את הזכות לחירות למשך שבוע: לעצור, להרהר, להתאחד ולהרגיש, וזה מתרחש במדינה שמתרחקת מהמסורת הרוחנית האדירה שלה ומנציחה את שלילת החירות והפרת זכויות האדם. 

יצא לי כמה פעמים בחיי לחוות חגים בסין וזו חוויה משוגעת שמתוודעת אל היקפי בני האדם ונחילי המון ששוטפים את 

הרחובות והאתרים הלאומיים בצימאון ורצון לבקר, לטייל, לראות ובעיקר לקנות ולרכוש..


השעבוד החומרי לא זר לנו כמערביים והוא מסמל את ההתרחקות מהמסורת, מהחוכמה העתיקה שלא זקוקה 

לסממנים חיצונים על מנת להיות מודעת לעצמה. כעת, הייחודיות מתקשה להתבלט והכל התערבב עם הכל

 ולא נדיר לראות מקדשים שהם גם דאואיסטים, גם קונפוציאנים וגם בודהיסטים במבנה אחד למה לא בעצם? הזהות לא קיימת מבחינה רוחנית אלא באמצעות הגדרת מקום העבודה, ההשכלה והערך הכספי אבל אולי דווקא 

בגלל מחיקת הזהות האישית מתחילים לראות בקרב צעירים סיניים סוג של התעוררות תרבותית. 

כל מי שטייל בסין מכיר את ״פינות הלבוש המסורתי״ באתרים מרכזיים שבהם אתה מתלבש באופן מסורתי על מנת 

להצטלם. כעת, צעירים סיניים מתחילים להתלבש באופן מסורתי ולא רק באירועים מיוחדים אלא גם ביומיום

 ויש התעניינות גוברת וחזרה לטקסים ומנהגים מסורתיים כמו מדיטציה, קליגרפיה, פנג שואי וציור סיני. זה כולל צריכת תוכן תרבותי ומסורתי כי המפלגה החליטה על קו ברור שיהיה תגובת נגד לתרבות המערבית המשחיתה, וחיזוק הגאווה לאומית כחלק מאסטרטגיה של חיזוק הזהות הסינית הלאומית וכך התוכן של המדיה כולל יותר סדרות עם תוכן מסורתי, סרטים ומשחקי וידאו שמבוססים על היסטוריה וספרות סינית קלאסית וזה מוביל להתעניינות מחודשת

 בפילוסופיה הסינית המסורתית: קונפוציאניזם, דאואיזם ולימודי קלאסיקה סיניים. 

כל מה שנחרב במהפכת התרבות על מנת לתמרן את העדר, למחוק זהות אישית וליצור זהות לאומית חוזר להיות 

במרכז העניינים כדי שיוכלו להישען על החוכמה הסינית העתיקה, אך כתוצר לוואי לתהליך הצעירים מתחילים (אולי) לחפש גם זהות אישית.


זה מוביל להתעניינות במושגי ״ההשפעות החיצוניות והפנימיות״ וכך האדם הסיני מביט אל מעבר למה שנראה או נאמר על ידי המפלגה: היכולת ליצור קשר בלתי אמצעי עם גורמי שמיים והבנה שאלו נמצאים מעל המנהיג (הגשמי) העליון. אלו כוחות היקום, תפיסת הטבע, המיסטיקה, הקונפוציאניזם המסודר והמארגן, והדאו שמושרש כחוכמה עתיקה

 בלב התרבות הזו. 



פודקאסט תחנת ירח - פרק 102

הפרק מתמקד בהיבטים המעשיים של החיים, ובוחן לעומק את תפקידם המהותי של סדר, ארגון ומשמעת עצמית. אלה מהווים תשתית איתנה למימוש עצמי בעולם החומר, ומשלימים את ההיבטים הרוחניים של הקיום.

במרכז הדיון עומד המושג "סדר טבעי" – אותה יכולת להתבונן ולהשתתף במציאות ללא מאמץ מודע, בדומה לשהייה בטבע. זאת, בניגוד לצורך המוכר בדחיפה עצמית ודרבון לביצוע משימות יומיומיות.

נדבר על התפתחות תפיסת הסדר המתחילה בילדות המוקדמת, כשאנו עוברים מזיהוי פשוט של דפוסים לעבר הפנמת מיומנויות, כללים וגבולות והקשר העמוק בין סדר חיצוני לפנימי, כאשר הסדר הפנימי – הכולל את עולם הרגשות והתחושות – נתפס כמהותי אף יותר מזה החיצוני.

נקודה מרכזית היא חשיבות האיזון בין עולם הסדר והארגון לבין מרחב הספונטניות, היצירתיות והאינטואיציה. בפרק אני בוחן כיצד אנשים שונים מנווטים בין שני העולמות הללו, ונגלה כי בעוד שסדר וארגון נתפסים כביטוי לאחריות, אחריות אמיתית נובעת מעיקרון פנימי עמוק של יחס לאמת, לעצמי ולזולת.

חשוב להבחין בין סדר לניקיון – כאשר לעיתים הדחף לניקיון חיצוני משקף צורך עמוק יותר בטיהור פנימי. ולסיכום, הפרק מהווה קריאה להתמקד בטיפוח הסדר הפנימי, לבחון את גבולות האחריות האישית, ולפתח משמעת עצמית המעוגנת בערכים ועקרונות יסוד עמוקים. 



איור של פרק בפודקאסט תחנת ירח, פרק 102 , על סדר ארגון ומשמעת עצמית

שנת הנחש עץ - 2025

שנת הנחש (עץ) הבאה עלינו לטובה מגיעה אחרי שנת הדרקון רצופת האתגרים שהציבה לנו שנת 2024 , ואכן, אפשר לתאר אותה כדרקון יורק אש, כהיתוך של מוסכמות, הרגלים ושגרת חיים. הלם והשתאות לנוכח העוצמות והאגרסיביות של האירועים שליוו את השנה הזו שבכוונתם לעורר, לזעזע, לחייב את האדם לנתק את מבטו המוגבל מהחומר המיידי ולשאת את עיניו אל השמיים, אל ארץ הדרקונים. 

שנת הנחש היא המשך לשנת הדרקון והיא השנה העוקבת בלוח האסטרולוגיה הסינית. 

זה השלב שבו מתחילות הקלישאות המספרות על שנת הנחש (עץ) כשנה של חוכמה, תבונה והתחדשות ומעבר לכך: זו שנה של טרנספורמציה ושינוי שבה מתגלה יכולת ההתחדשות והשלת העבר. תשומת הלב תפנה את המשאבים להתפתחות אינטלקטואלית והעמקת הידע הקיים ולכן זו שנה טובה למחקר ולימוד. 

בעוד שנות נחש מאופיינות כשנים שבהם יש הרסנות המובילה לשינוי (טרנספורמציה) עדיין העיניים נשואות אל העתיד האפשרי בניסיון לעשות כברת דרך משמעותית נוספת ביכולות הטכנולוגיות ורתימתן והטמעתן בתהליכי השינוי הגלובליים, וזה מספיק לסיני הממוצע ״להמר״ שזו לא שנה טובה לעסקי נדל״ן ואדמה כי זו שנת אש במחזור 20 שנה של אש (מחזור 9) שמקבל דחיפה משמעותית מאלמנט העץ.. ( ארחיב על זה בהמשך) .

הנחש מתקשר אל הנסתר והחבוי הוא מעודד אותנו לחקור את עולמנו הפנימי ולפתח איתו קשר ע״י היכרות עצמית עמוקה יותר כי עוצמות האירועים והטלטלות החיצוניות גורמות לאדם לחזור ולחפש ערך פנימי ורוחני. 

למי שרוצה להעמיק- אפשר כאן 



======

הגבירה הלבנה (白蛇传, Bái Shé Zhuàn)

הסיפור הוא קלאסי ויש לו גירסאות רבות. הוא מתאר נערה צעירה שבעזרת קסם הופכת לנחש לבן.  היא נפגשת על גדות אגם המערב עם צעיר פשוט ונעים הליכות בשם סו צ׳ן. השניים מתאהבים עמוקות והם נישאים וחיים יחד חיים מאושרים אך האושר שלהם נקטע כאשר נזיר בודהיסטי מגלה

את זהותה האמיתית כנחש לבן והוא משוכנע שהיא ישות מסוכנת ועל טבעית ולכן איחוד כזה מנוגד לחוקי הטבע. הנזיר מנסה להפריד את הזוג ומאלץ אותה לחשוף את זהותה האמיתית. היא כועסת על הבגידה באמונה וגורמת לשיטפון גדול בעיר כדי לנקום אך בסוף האהבה גוברת על הכעס וסו צ׳ן 

מציל את העיר ואת אשתו. 

======


אסטרולוגיה סינית 

שורשיה של האסטרולוגיה הסינית נעוצים בתקופת שושלת האן, והיא מציעה מבט עמוק על הקשר בין האדם, הטבע והיקום. בעידן הניואייג׳ התחום עבר שינוי גדול בתפיסה אך באופן מסורתי לוח השנה האסטרולוגי ייצג תאריכים 

שמתאימים (לכאורה) לאירועים וטקסים, קציר ואסיף וגם לחתונות, הנחת יסודות למבנה, אך בשכלול הנתונים ניתן לבנות מערכת שלמה להבנת האדם וסביבתו, ויש המון חומרים באתר שלי על הנושא. 

הקשר בין האדם השמיים והארץ הוא קשר של השתקפויות כי האדם הוא מיקרוקוסמוס של היקום המקיף אותו

 ולכן תנועת הפלנטות, והשפעת 5 האלמנטים והיין והיאנג הם תמונת ראי ליקום הסובב ולהשפעת הכוחות 

הללו על האדם. 


הזודיאק הסיני בנוי מ 12 חיות שיש להם תכונות אופי והתנהגות. אם נולדת בשנת הנחש, זו החיה הראשית שלך וכעת בשנת הנחש עץ, הנחש יופיע בשער השנה שלך. זה תהליך מחזורי שמתרחש כל 12 שנה. יש חמישה יסודות (מים,עץ,אש, אדמה ומתכת) ולכן כעת בשנה זו, שנת הנחש עץ מופיע בשנה ובעוד 12 שנה יופיע נחש אך הפעם זה יהיה נחש אש ( האלמנט הבא) ואחריו (12 שנה) נחש אדמה וכו׳. 12 חיות כפול 5 אלמנטים נותן 60 שזה מחזור 60 השנים החשוב והמשמעותי מאד בתפיסה הסינית

כי הוא מימוש מחזורי של כל החיות וכל האלמנטים בכל הקומבינציות. וזה = ניסיון החיים. 


כמובן ששנת נחש עץ תופיע בעמודת שנה אבל זה רק פרמטר אחד של הזמן ויש לפחות עוד שלושה כאלה (חית החודש, היום והשעה) ולכן הניסיון להסיק מסקנות מפרמטר אחד (שנת נחש עץ) הוא חלקי, שטחי ולא הולם את העומק האפשרי, בשל ההכללה הגסה. זה אחד הדברים שפוגעים בתחום הייחודי הזה. 

בסופו של דבר, 12 החיות, 5 האלמנטים, יין ויאנג , זו אנרגטיקה בלבד ולכן מה שחשוב הוא האינטגרציה בין הנתונים, ההבנה והפיתוח ולא הטבלאות ונתונים היבשים. 

מי שזה מעניין אותו יכול לקרוא עוד על ארבעת עמודי הגורל כאן. 



כאן אפשר לצפות בסרטון וידאו שהקלטתי על שנת הנחש 2025 ביוטיוב

אתם מוזמנים בשמחה לצפות וגם לשתף :)





פנג שואי וכוכבים מעופפים - Flying Stars - Xuan Kong 

פנג שואי הוא עוד תחום שיצא לו שם רע בגלל ההשטחה והרידוד של ההבנה והמסרים אבל למעשה זהו תחום רחב 

שדורש כלים רבים והבנה עמוקה. ראשית הדרך בפנג שואי עסקה באסכולת הצורה, כדרך דתית ואמונית שפנתה אל השמיים כגורם מיטיב או מרע ודרך הפולחן וההתאמה ״לרצון השמיים״ נקבע גורל 

זה על פי שגשוג היבולים באותה שנה או  פגעי הטבע המבטאים את רצון השמיים. היישום הפרקטי התבטא בעיקר דרך טקסים ומנהגים. 

בהמשך ועם חקירת גורמי הטבע והסביבה החלו להתפתח הטכניקות ולבטא את יחסי הגומלין בין הטופוגרפיה של 

השטח וסביבת חיי האדם דרך חקירת המימד הטופוגרפי של הסביבה ויישום מודל 4 החיות המגן על השדות והמבנים 

מפגעי הטבע. נקודה מענינת ונוספת היא שמימד הזמן לא נלקח בחשבון והחוקים היו קבועים. בשל הקשר עם ״האבות הקדמונים״ השיטות יושמו בהתחלה על מקדשים ועל מיקום הקברים של המתים ביחס 

לטופוגרפיה של השטח כי בשל חשיבותם למיקום הקברים ניתנה משמעות קדושה.  

עם הזמן ועם ההתפתחות הומצא המצפן והשיטות שוכללו לשימוש בכיווני השמיים לצורך ניתוח ״כיווני השמיים״ 

שהם 24 כיוונים שונים לניתוח זרימת הצ׳י במרחב. בשלב זה נוצר מעבר טבעי למיקום בתים במרחב 

והתאמתם (חזית הבית) ובניתם  כך שהם פונים לכיוונים מבורכים והרמוניים מבחינת צ׳י,

מתוך האמונה כי פניה לכיוון זה תוביל לשגשוג, הרמוניה ובריאות. 

שיטה זו שנקראת אסכולת המצפן וגם היא לא לוקחת בחשבון את מחזוריות הזמן והשפעתו על הסובב. 

לקיחת מוטיב הזמן כפרמטר חשוב התפתחה כתהליך. אם בראשית הדרך החוקים היו קבועים ונוקשים כמו: ״הקיסר תמיד יושב כשפניו אל הדרום, ניזון מהיאנג של השמש ומפליא בחוכמתו״, בשלב מאוחר יותר הארמון עצמו תוכנן עפ״י ריבוי אגפים, הקיסר היה משתכן ונע מאגף לאגף עפ״י שינוי זרימת הצ׳י  ועל פי לוחות השנה, בעיקר בימי ההיפוך בחורף ובקיץ וימי השיוויון באביב ובסתיו כי הם ביטאו את 

הקוטביות והשיוויון של היין והיאנג בשנה ונחשבו לתאריכים מאד חשובים, ולכן ואם היתה נוחתת צרה על הממלכה מיד 

היו בודקים את הפנג שואי של המקום.  

  

בשלב הבא פותחה אסכולת הכוכבים המעופפים Xuan Kong 

כוכבים מעופפים הם טכניקה מתקדמת שנועדה לאבחן ולנתח את זרימת הצ׳י במרחב כחיבור בין שמיים וארץ, בין אנרגטיקה לבין מבנה. היא עוסקת בשינויים האנרגטים והפיזור שלהם בתוך חלל ומנתחת את השינויים בזרימה על פי המחזוריות של 

הזמן והכיוונים הגיאוגרפיים ביחס למבנה וההתאמה של הזרימות לתקופה: לשנה, לחודש ולנתוני האדם עצמו תוך שימוש בתשעה כוכבים ( תנועות צ׳י שמתבטאות דרך 5 האלמנטים) ויחד עם שינוי הזמן היא ממפה את כל חלקי הבית (מבחינת איכות הצ׳י בכל סקטור) . בטכניקה זו יש משמעות רבה לחלוקה ולתכנון של חלקי הבית ובעיקר לחזית הכניסה, ובמזרח מרבים להשתמש בטכניקה זו לתכנון מבנים ובתים והתאמת איזון השמיים והארץ וזרימת הצ׳י לעידן המודרני. 



מפת הכוכבים המעופפים לשנת 2025

זו מפת הכוכבים המעופפים לשנת 2025. המספרים והכיוונים מייצגים ״איכות אנרגטית של צ׳י״ שיש לה השפעות רבות על חיי האדם, המונח ״מעופף״ מתכוון לומר שמספרים מייצגים כוכבים, והם משתנים וגם יוצרים קומבינציות ביניהם, שחלקן נחשבות ממוזלות בעוד אחרות נחשבות לשליליות. הדגש בכל שנה הוא על הכוכב שמופיע במרכז, ובשנת הנחש זהו כוכב 2 - אדמה.


מחזוריות שחוזרת על עצמה 


העולם הרוחני (השמיים) בנוי על מחזוריות ולכן האדם הרוחני מקבל את הגיאות והשפל הטבעיים ויודע להתאים

 את עצמו אליהם מתוך ״סדר טבעי״. העולם הגשמי (האדמה) מתנהל על פי התוצאה המיוחלת ורק על פי מעשה 

ולכן ירידות ושפל נתפסות כחוסר מזל וטעות כי אנשים קשים עם ירידות והרגשת לא הצלחתי ולא הספקתי. כאשר רק התוצאה קובעת יש התרחקות מהמחזוריות הטבעית, מההתאמה אל עונות השנה ואל הזמן כי האדם הארצי

מאמין שעל ידי ״פעולות נכונות״ הוא תמיד יוכל להיות בפסגת ההצלחה, אך גם אם אתה פונה לכיוון נכון  זה עדיין לא מבטיח לך את התוצאה שאתה מבקש.  


לוחות השנה הסיניים ושיטת האבחון של הזמן מתארים מערכת דינמית של יין ויאנג המשתנה בהתאם למחזורי

 הזמן והמיקום. הלוח הירחי והלוח השמשי משתלבים יחד כדי להנחות את החיים, הטקסים והמטרות, תוך התחשבות במחזוריות המחברת בין השפעות חיצוניות ופנימיות.   

מחזוריות התנועה של יין ויאנג מתקיימת ברמות שונות – שעה, יום, חודש, שנה, ועד מחזורים של עשרות ומאות שנים, תלוי ברמת המודעות של האדם וברוחק הראיה הרוחנית שלו. 


השפעות חיצוניות כמו עונות השנה, יום ולילה, או מזג האוויר, משקפות תהליכים פנימיים ומשפיעות 

על מאזן האנרגיה הפנימית, אך אינן הופכות את הקטבים המולדים. השפעות אלה מחייבות התאמות

במבנה או התאמות טיפוליות מדויקות, במיוחד בדיקור סיני, תוך התחשבות בצרכים הפיזיים, הנפשיים והמנטליים של המטופל ועדיין המטוטלת האנרגטית נעה כל העת, ויוצרת משוואה דינמית 

שבה כל שינוי מכתיב את הצורך בחיפוש אחר איזון חדש. המשוואה כוללת נעלמים רבים – צרכים פנימיים, מטרות אישיות, ותנאי הסביבה שמשתנים. מחזוריות הזמן נתפסת כעדות ליחסי הגומלין האינסופיים בין האדם לטבע, והיא מובילה לתהליך מתמיד של למידה, שינוי וצמיחה. 



====


השפעות הזמן והשמיים על חיי האדם מספקת הזדמנות לא רק לשיפור בריאות פיזית, אלא גם להתבוננות עמוקה במטרות החיים והדרכים להשיגן.


====

בשנת הנחש עץ 2025 - האלמנט שמעל הנחש הוא עץ והנחש הוא אש, וזה נותן משקל רב לאלמנטים הללו  אש ועץ בשנה הבאה עלינו לטובה ולכן תשמעו הרבה על שנה של הזדמנויות, של החלטות משמעותיות, תנועה, התקדמות והתפתחות ועדיין כל נתון משפיע אחרת על כל אדם בגלל הצורך להתאמה פרסונלית ואישית כי על כל אחד ואחת השפעת האש והעץ תתבטא אחרת. 

המחזוריות שאנו עובדים עליה היא בד״כ ברמת החודש, השנה ומחזור 10 השנים , אלו המחזורים העיקריים כי הם עוסקים במיידיות של החיים ועדיין בתחילת שנת 2024 נכנסנו למחזור חדש של

 20 שנה (עד 2044 ), מחזור 9 - אש , שהוא המחזור המסיים את התהליך 1-9 (מחזור 180 שנה)  , וזה מכניס תנועה ואנרגטיקה חדשה לעולם ויש לכך השפעה רבה מאד. זה משנה את המבנים האנרגטים ואת כיווני זרימת הצ׳י במרחב ויש לזה השפעה גדולה על מבנים שיבנו החל 

משנת 2024 ( לפי 24 הכיוונים) זה גם יגרום למבנים שהיו update  במחזור הקודם - מחזור 8 , לאבד את ״כוחם האנרגטי״ ולשנות את זרימת האנרגיה בתוכם, מה שמקרין על מערכות יחסים, בריאות, עבודה, כספים וכו׳ ברמה הארצית. 



סיפור דימיוני לשנת הנחש - ”עורה של מיי לינג"

מיי לינג הייתה ילדה של כפר קטן במחוז גוויידז'ו, מוקפת הרים ירוקים ונהרות צלולים. אך כמו רבים אחרים, כשהתבגרה, היא נאלצה לעזוב את ביתה ולעבור לבייג'ינג, העיר שבה חלומות נולדים—אך גם מתנפצים. בבייג‘ינג, היא עבדה כמתכננת פיננסית בעבודה חסרת השראה ובין הרעש וההמולה של העיר, היא הרגישה אבודה. "אני רק בורג קטן במכונה ענקית," הייתה לוחשת לעצמה בלילות הבודדים בדירתה הקטנה. חלומה הישן—להקים עסק משלה ולעזור לאנשים—נראה רחוק מתמיד.


בערב חורפי אחד, כשהחלה שנת הנחש מיי לינג פסעה אל מקדש קטן ונשכח בשולי העיר, מקום שהמליצה לה חברה מהעבודה לבקר בו.שם, היא פגשה אישה זקנה שהתבוננה בה בעיניים חודרות ואמרה: "ילדה, מדוע את פוחדת כל כך להשיל את עורך?"מיי לינג הופתעה מהשאלה המוזרה. "אני לא מבינה למה את מתכוונת," השיבה, אך הזקנה רק חייכה בעדינות והושיטה לה קמיע עץ קטן 

בצורת נחש ואמרה: "הנחש משיל את עורו כדי לגדול. אם תמשיכי להיצמד לעור הישן שלך, לעולם לא תגלי מי את באמת. 


מיי לינג חזרה לביתה עם הקמיע, משוכנעת שהמפגש היה צירוף מקרים מוזר. אך בליבה נבט משהו חדש—תחושת סקרנות, ואולי אפילו תקווה. באותו לילה, מיי לינג חלמה על נחש ענק, שזחל בין ההרים של ילדותה. הנחש דיבר אליה בלחש: "הפחד שלך אינו מכישלון, אלא מהפוטנציאל שלך להצליח. את נצמדת 

לעברך במקום לאפשר לעצמך לגדול."

החלום היה כה ברור, עד שהיא התעוררה בבהלה. לראשונה זה שנים, היא חשה דחף לפעול.


מיי לינג החלה לשרטט את הרעיונות שהיו חבויים במוחה מזה שנים. היא החליטה לבנות פלטפורמה טכנולוגית שתעזור לעסקים קטנים בכפרים כמו זה שבו נולדה לקבל גישה 

למידע פיננסי בצורה פשוטה.אך ככל שהתקדמה, היא מצאה עצמה נתקעת—לא בבעיות טכניות, אלא בספקות הפנימיים שלה. "מי אני בכלל? לחשוב שאצליח? אני לא מספיק חכמה ולא מספיק מוכשרת."

בכל פעם שהתלבטה, היא התבוננה בקמיע העץ בצורת הנחש. היא הבינה שזה לא רק סמל—זה היה תזכורת לכך שהיא יכולה להשתנות


הנחש לימד אותי דבר אחד," היא אמרה לימים. "לפעמים הפחד שלנו לא נובע ממה שמחכה לנו בעולם, אלא ממה שמחכה לנו בתוכנו. אבל כשאנחנו מעזים להשיל את העור הישן, אנחנו מגלים שיכולתנו לצמוח היא אינסופית."


 אני מאחל לכם שנת נחש נהדרת, שמחה ומלאת התפתחות 






 
 
 

Comments


bottom of page